חסר רכיב

ג'ון סטיבן

ג'ון סטיבן
-
24/03/1970 - 27/07/1996

קורות חיים:  

סטיבן ג'ון נולד באסקס, אזור לא רחוק מלונדון וגדל במשפחה שאהבה סוסים.
סטיבן למד לרכב על סוס, בערך בגיל שלמד ללכת. כילד הופיע בתערוכות ובתחרויות סוסים, ואפילו זכה בכמה פרסים מקומיים.
תמיד אהב חיות, טיפל בהן עם כל הלב. למד לשחק סנוקר (ביליארד) וגולף.
אביו זוכר שלפעמים בשעה שלוש לפנות בוקר, היה מוצא את הילד קורא ספרי מדע-בדיוני כשמנורת הלילה מעל מיטתו דולקת. אביו גרהם, שעזר לטפל בו בתקופתו חוליו האחרונה, זוכר אותו כילד טוב, שידע מה הוא רוצה ותמיד היה בן נהדר.
בגיל 13-14 התגלה אצל סטיבן גידול בראש, הוא עבר ניתוח וטיפולים. לקח פרק זמן ארוך עד שחזר לעצמו, למערכת הלימודים ולתפקוד מלא.
עם סיום לימודיו, עבד סטיבן כמתלמד באלקטרוניקה, וביחד עם אחיו הצעיר רוברט, תום הנד ואחיו, פנו ב-1992 לשולחן הקיבוץ בלונדון וכך הגיע כמתנדב לבארי. סטיבן אהב את חיי הקיבוץ ואת עבודתו ברפת.
ברפת פגש את אביבית מנור. כבר אז מסר לאביו שאמנם יגיע לביקור באנגליה, אבל ברצונו להיקלט בבארי.
ברפת היה סטיבן איש צוות מסור וחרוץ ותמיד גילה עניין בנעשה סביבו.
סטיבן ואביבית החליטו להקים את ביתם בבארי. ב-1993 נולדה דני. בינתיים למד סטיבן עברית והתחיל להיקלט בחיי בארי.
אבל למרבה הצער חזרה מחלתו ושוב הוא החל בטיפולים. בשלב מסוים החליט לחזור לאנגליה לטיפולים, וכשהגיע לשם הדרדר מצבו. אך הטיפולים הצליחו ומצבו השתפר.
סטיבן עבר עוד חודש וחצי טיפול שיקומי וכן שבוע של טיפול במרפאה אלטרנטיבית בהולנד. לאחר שהתאושש קמעה, חזר לבארי. הוא התחיל ללכת טוב יותר ועשה מאמצים להגיע לעבודה בדפוס.
אבל הרצון לחיות וכוח הלחימה שלו, כשלו אל מול המחלה הקשה. סטיבן אושפז בבית-החולים. בחודשים האחרונים הועבר ל"נאות-בארי" וטופל במסירות רבה ע"י הצוות והמשפחה. בבוקר 27.7.96 גופו הפסיק להלחם והוא רק בן 26.
השאיר אחריו את אביבית ואת דני הקטנה, שלשתיהן הוא יחסר מאד.

יהי זכרו ברוך

חסר רכיב