חסר רכיב

לב הושע

לב הושע
-
12/07/1920 - 08/02/1986

קורות חיים:  

הושע נולד בגרמניה בכ"ו בתמוז תר"פ, 12.7.1920 בחבל הסאר גרסהיים, בין שני אחים.
בשנת 1937 עלה ארצה במסגרת "עליית הנוער" ונקלט בקיבוץ יגור. שם למד נגרות בביה"ס המקצועי – טיץ. הוא הצטיין בלימודיו ונשאר ביגור לשנת הכשרה.
ב 1941 עבר לקדמה בה הקים את ביתו עם שותה בשנת 1947. שם נולדו גם הדס ואורי.
בהיותו בקדמה הצטרף הושע לשורות הפלמ"ח. הושע בא אלינו לבארי יחד עם עוד קבוצה גדולה של חברים חברות וילדים מקדמה, עקב פירוקו של הקיבוץ. בקדמה הושע היה פעיל ומפעיל: הוא הקים את הנגרייה, עבד במטע ובפלחה ונקרא לריכוז המשק בתקופה הקשה.
עם בואו אלינו, עבד מספר שנים בפרדס ומאוד אהב עבודה זו לאחר מכן נבחר למרכז משק. תוך כדי מילוי התפקיד לקה הושע בהתקף לב, איתו חי למעלה מ 20 שנה. הוא סבל סבל רב וממושך ומצב בריאותו הלך והתדרדר, רק שותה ידעה על סבלו הרב. הוא הלך לניתוח המסוכן לאחר שסבלו הגיע לשיא. עד יומו האחרון לא הרשה לעצמו לאבד יום עבודה אחד ועבד יום עבודה מלא.
על פרשת עבודתו, התמסרותו, דייקנותו ומומחיותו בדפוס עוד יסופר. חסרונו כבעל מקצוע ייחודי מורגש היום בדפוס. הושע נשאר בשביל רבים חידה, התפרצו מתוכו דעות וכאב על אובדן הערכים. אך בד"כ הוא שתק. כל מאורע שקרה במשק היה אכפת לו והוא חזה את המפלה, אחרי היד הפזרנית והחופשית במשק. הוא לא האמין שביכולתו לשנות דברים וכל כן הוא בחר בשתיקה – שתיקה רועמת.
שתקן, צנוע נחבא אל הכלים ומופנם ומי יודע, בתקופה של קיפול דגלים, הזנחת ערכים, מעט מעש לא נותר לנו אלא לזכור אותו כמו שהיה במופת חייו והליכותיו.
נפטר ביום כ"ט בשבט תשמ"ו 8.2.1986.

יהי זכרו ברוך


חסר רכיב