חסר רכיב

עברי איל

עברי איל
-
13/08/1954 - 19/10/1973
קורות חיים:  

 

איל עברי נולד ב-13.8.1954 בבארי.
נתגלה כילד רגיש, הנוטה למשחקים שקטים ולימודיים. כבן שבע היה כשעבר עם בני המשפחה לקיבוץ יראון שבגליל.
הצטיין בחשבון וכתיב ולקח חלק בכל הטיולים, מהם קשים, על אף היותו הצעיר בכיתה. עם החזרה לבארי הצטרף לכיתת "שיבולים" ולמד בה עד כיתה ז'. ההתמודדות שלו עם החומר הלימודי לא הייתה קלה בגלל פער הגילים. כתוצאה מכך ביקש איל ללמוד בכיתה תואמת את גילו והוא עבר לכיסופים, בה אומץ ע"י משפחת כרמלית ונחמן אילון. משפחה זו דאגה לאיל כמו לבן מבשרם. במלחמת יום הכיפורים גם בנם יורם, היה בין הנופלים.
בגלל המאמץ שהיה כרוך בנסיעות התכופות, הוחלט שאיל ימשיך את לימודיו בביה"ס האזורי בשער-הנגב. איל בחר ללמוד מקצועות הומניים. הוא למד שם ארבע שנים ועמד בכל בחינות הבגרות אליהן ניגש. נושא עבודת הגמר שלו היה, "סמים ושימושם בחברה". הנושא תפס אותו כליל והעסיק את מחשבותיו מרבית שעות היממה.
מיד לאחר הבחינות, ללא נטילת חופשה, התגייס איל לצה"ל, לחיל השריון ובחר להיות חובש קרבי. במקצועו החדש עבר מספר השתלמויות וצבר חוויות והתרשמויות רבות. איל ניגש למבחני קצונה ועבר אותן בהצלחה, אולם הוא התלבט רבות אם ללכת לתפקיד שמחייב חתימה לשרות קבע למשך 6 חודשים נוספים. המלחמה באה וכל התכניות היו כלא היו. החופשה שהיה אמור לקבל ערב יום הכיפורים לא יצאה אל הפועל. כשכל חטיבתו נשלחה לרמת-הגולן, סופח איל לגדוד של ביה"ס לשריון שירד לסיני. עם אנשי גדוד זה נלחם עד שנפל ב-19.10.1973 בקרבות הפריצה אל מעבר לתעלה, בגזרה הדרומית, סמוך לעיר סואץ.

יהי זכרו ברוך


חסר רכיב