חסר רכיב

סולץ דוד

סולץ דוד
1904 -
1904 - 21.3.1969
קורות חיים:  

 

 דוד סולץ נולד בבלז, רוסיה בשנת 1904 למשפחה יהודית שורשית.

בהיותו בן ארבע היגרה כל המשפחה לארגנטינה, להתיישבות החקלאית של הברון הירש. שם הפכו למשפחה חקלאית ועבדו קשה לקיים את המשפחה באדמה לא להם.

דוד היה הצעיר מבין ארבעת הבנים.

משפחה של אנשי רוח ומושכים בעט. בני המשפחה הקימו בזמנו תיאטרון אידי במקום מגוריהם כשכולם שותפים להקמתו, לוקחים חלק בכתיבת המחזות, בבימויים ובהצגתם.

בגיל עשרים עבר לבואנוס-איירס עיר הבירה, ושם במקביל לדאגתו לפרנסה, לא פסק מעבודה רוחנית. אהב את השירה האידית ואת השירים בשפה זו, בכל הזדמנות אהב לקרוא בפני קהל שירים באידיש וכן בשפה הספרדית. כששושנה גדלה, שיתף אותה במפעלו זה ויחד איתה היו מופיעים לפני הקהל בהעלאת שירים ומחזות. את הכסף היו מעבירים למגבית, למען מפעלים בארץ.

בעיר, החיים לא היו קלים מבחינה חומרית, אך המשפחה הייתה מאושרת עם שני הילדים, שושנה והבן הקטור. האב לא חסך כסף ומאמץ על מנת שילדיו יתקדמו, ילמדו, יביעו את עצמם וימשיכו את המסורת המשפחתית.

שש שנים לפני מותו לקה לראשונה בהתקף לב, מאז צווה לשמור על עצמו.

שנתיים וחצי לאחר מכן עלה ארצה, אל בתו שושנה אלון, אליה היה קשור במיוחד ורצה להיות בקרבתה. כך הגיע לבארי יחד עם אשתו סוניה.

רצה והיה מאושר להיות בישראל.

נפגש עם מכרים וידידים מהימים ההם של ראשית ההתיישבות. עם עולים וותיקים וחדשים שתמיד אהבו וביקשו ממנו לחזור ולקרוא בפניהם, ואכן נהג מדי פעם לעשות כן. קרא באוזניהם שירים של משוררים שונים וגם שירים שכתב בעצמו. לאחרונה הירבה לכתוב בעצמו.

היה מאושר במשפחתו, בנכדיו, עם עמיחי הקטן ועם הנין הצעיר עמית.

מותו הפתאומי, כאשר שיר בידיו, היה סיום נאות לחייו, חיי משורר רגיש, אוהב אדם ואוהב חיים.


יהי זכרו ברוך


 

חסר רכיב