חסר רכיב

רותם איציק

רותם איציק
-
10/07/1935 - 23/03/2020

 

איציק רותם ז"ל

נולד: 10/07/1935      נפטר: 23/03/2020

 

 

איציק נולד בתל אביב, בן בכור לאליעזר ומרים. אחיו הצעיר אלי נולד 11 שנים אחריו. האב היה מכונאי ברכבת והאם עבדה בעבודות מזדמנות. הם גרו ברחוב הרכבת, בבית עם מטבח משותף לשלוש משפחות. איציק למד בבית הספר "אחד העם", והצטרף לתנועת הנוער העובד בסניף דב הוז בתל אביב. שם הכיר את החברים שהפכו במרוצת השנים לקבוצת "במעלה".

כשהיה איציק בן 11 נפטר אביו. אמו שלחה אותו ללמוד בבית הספר החקלאי בן שמן. איציק התרכז בלימודי מכונאות וחקלאות, וימים אלו היו זכורים לו כימים מאושרים.  בסיום הלימודים הגיע עם גרעין "במעלה"  לבארי . הטירונות של גרעין "במעלה" לוותה במורל גבוה, והשירים הרוסיים הקלו על האימונים הקשים. איציק – כמו כולם - השתתף בעונש שהוטל  עליהם:  טירונות שנייה.

לאחר הצבא בחר איציק בבארי כבית. איציק השתלב במוסך ובהמשך גם נבחר לרכז אותו.  איציק היה חלק מקבוצת הנהגים שיצאו עם המרצדס המפורסם של בארי לטיולי סיני המיתולוגיים לאחר מלחמת ששת הימים. בתקופה זו יצא לשליחות ניהולית בנוער העובד, וזכה לקחת חלק במשלחת נוער מכל העולם שסללה כביש ביוגוסלביה הקומוניסטית (בחלק שכיום הוא מונטנגרו). היתה זו  חווית חו"ל ראשונה, בימים שבהם אפילו טיול לגליל נחשב למסע מרוחק.

כשרוב חברי במעלה כבר הקימו משפחות , איציק עוד חי בדירת הרווקים.  כך, עד שורדה הגיעה לבארי במסגרת גרעין נח"ל לכיסופים. חיש מהר פרחה האהבה  והם התחתנו בינואר 1967. רעיה הבכורה נולדה ב-1969, רוני  ב-1971, ויאיר בן הזקונים ב-1981 . רוני ורעיה גדלו בלינה המשותפת ויאיר הצעיר גדל כבר בלינה המשפחתית. להורים זו הייתה חוויה מתקנת. איציק היה אב אוהב ומסור, ובהמשך גם סבא נפלא לנכדתו היחידה הילה.

לאיציק וורדה הייתה אהבה משותפת: המוזיקה. שניהם אהבו להאזין למוזיקה, ושניהם אהבו לשיר. הם השתתפו תמיד במקהלה של איזי רייך: איציק בקול הבס היפה שלו, וורדה עם הסופרן. כאשר הצטרפה ורדה למקהלת "אשכול", איציק היה לוקח אותה לחזרות, יושב בצד ומזמזם את השירים. לא עבר זמן רב עד שהוזמן להצטרף למקהלה כאחד מזמרי הבס. המקהלה הפכה עבורם למשפחה שנייה. איציק ארגן את נסיעות המקהלה לכנסים בבירות אירופה, והמשיך לעשות זאת  גם לאחר מותה של ורדה.

בראשית שנות השבעים נפגע איציק בגבו, ונאלץ לעזוב את עבודת המוסך. הוא נבחר לתפקיד  גזבר הקבוץ. ויצא לקורס הכשרה בן 3 חודשים ברופין. בתום הקדנציה קיבל את תפקיד גזבר המועצה. במקביל, עסק לאורך השנים גם בנושא בטיחות בנהיגה. בשנות התשעים היה איציק רכז הקניות של בארי, ניהל את  הכלבו ואחרי כך יצא לעבוד ב"משקי הקיבוצים". שם הקים את המותג "טיולי איציק" שחברים רבים מהתנועה הקיבוצית  נהנו משירותיו. במשך שנים רבות (הרבה מעבר לגיל הפרישה) היה איציק יוצא מבארי בחמש לפנות בוקר, כדי להגיע לעבודתו בתל אביב לפני הפקקים. תמיד שמח לקחת טרמפיסטים  ולשוחח עמם בדרך.  איציק נחן בחוש הומור ובכל מפגש חברים תמיד הייתה לו בדיחה לספר .

הילה נולדה ב-2010, והפכה את איציק וורדה לסבא וסבתא נלהבים. ורדה כבר היתה חולה,  ואיציק ליווה אותה במסירות לאורך שנות הסבל הקשות, עד שנפטרה ב-2012.  איציק המשיך להשתתף במקהלה והכין איתם ערב לזכרה של ורדה בבארי. בשנים שיבואו איציק לא הסתגר בעצמו.  הוא אהב חברה, ואהב לבלות עם הנכדה והבנות, והמתין בסבלנות לביקוריו של יאיר. יחד עם שמחל'ה שהפכה לבת זוגו טייל בכל העולם, ועם יאיר בנו עשה טיולי צעירים בסין הרחוקה.

בחודשים האחרונים לחייו פקדו אותו בעיות בריאות מורכבות שלא נמצא להן מרפא. איציק שיתף את חבריו ודיבר בפתיחות על מצבו. כתמיד,.הקשר עם הילה הנכדה מלא את חייו באור. בערב האחרון בחייו היה חשוב לו לראותה ולדבר איתה מבעד לחלון.

איציק היה איש משפחה מסור, וחבר קיבוץ מעורב ואיכפתי. קולו הערב יחסר לכולנו.

יהי זכרו ברוך.

חסר רכיב