חסר רכיב

סהר ברוך

סהר ברוך
-
25.11.1998 - 08.12.2023

סהר נולד להוריו תמי ורוני, ב 25.11.1998, זמן קצר לאחר שהמשפחה חזרה לבארי משנת חופש בצפון, עם האח הבכור גיא. בהמשך הצטרפו למשפחה גם עידן וניב אחיו הצעירים.

הבית היה שוקק חיים ורועש, כיאה לבית עם 4 אחים. שררו בין האחים יחסים קרובים, והאחים חלקו תחומי עניין ופעילויות.

סהר היה ילד סקרן ושקט, התחנך בגן שקד והיה חלק מכתת אננס. אופיו השקט ייצר קשר קרוב לבנות הכיתה. היו לו תחומי עניין רבים: ג'ודו, אופניים ונגינה. הוא ניגן באורגנית וחצוצרה בכישרון. היה לו עולם פנימי עשיר, וקשר עוצמתי עם האחים שלו – יחד עם אחיו עידן וגיא השתתף בחוג קיאקים של המועצה, במשך שנים ארוכות. בחוג התבטא רובד נוסף של אופיו: הרפתקנות וכושר מנהיגות. החוג נתן לאחים הזדמנות נוספת לחיבור ובילוי משותף.

בבית הספר הצטיין סהר במקצועות הריאליים, תחביביו היו משחק שח, מבוכים ודרקונים, קלפי  מג'יק וספרי פנטזיה. ספרים אלה הקריא לאחיו הקטנים כדי שיחלקו אתו את אהבתו. הוא הרבה לשחק שחמט, השתתף מספר פעמים בתחרויות, ואף זכה. אהב גם לשחק שח עם אנשים מרחבי העולם, באמצעות האינטרנט.

בשנות נעוריו היה לסהר שיער ארוך, אותו תרם כאשר הסתפר לקראת הגיוס. סהר הגיע לחיל הים והיה מנוען בסטיל. הוא סיים את קורס ההכשרה בהצלחה, וחברים סיפרו שאם למדו לבחינה וסהר במקרה היה שם בשעות המנוחה שלו, פתאום היה מתרומם לרגע ונותן תשובות מלאות, מוסברות ומנומקות, וחוזר לנוח. חבריו לסטיל העריכו את מקצועיותו והידע שלו, וידעו שתמיד אפשר לסמוך עליו, כי היה מחויב ומסור לעבודה. שירותו הצבאי של סהר היה בתקופת הקורונה ולכן הוא היה נשאר לתקופות ארוכות בסטיל. סהר השתתף במספר הפלגות של הסטיל ממפרץ חיפה לאילת, דרך תעלת סואץ, הפלגות שהשאירו עליו רושם עז. סהר השתחרר בתקופת הסגר השני ולכן השתנו תוכניותיו לחופשת השחרור, בדחיית הטיול המתוכנן ליפן, שנשאר בגדר תכנית לעתיד.

עם שחרורו מהצבא חזר סהר לתקופת עבודה בבארי. בתחילה השתלב בליווי פרטני של ילדים בגיל בית הספר שם גילה מסירות ורצינות. הוא ידע לאזן היטב בין המשחק בגובה העיניים לבין האחריות שלו כמדריך. הגבולות הברורים שהעמיד, בצד הרגישות הגדולה שלו לילדים יצרו קשר עמוק ומשמעותי,  וכך זכה להערכת הילדים, ההורים והצוות. סהר היה מדריך אהוב והמשיך בתפקידו עד סוף שנת הלימודים. בהמשך עבד בדפוס.

אחד החלומות הגדולים של סהר היה הטיול הגדול. גם לתחום זה התייחס ברצינות האופיינית לו וכחלק מההכנה יצא ל"שביל ישראל". במהלך המסע ב"שביל ישראל" הכיר אנשים חדשים ונחשף להתמודדויות ואתגרים שהציב לעצמו. לאחר תקופת מנוחה קלה, יצא לטיול הגדול בדרום אמריקה. מתרגש ונלהב יצא לטרקים  בהרים. הוא תיאר לבני משפחתו את המקומות המרהיבים שהיה בהם  -  האיגואסו, מדבריות המלח, מכרות כסף ונחלים שמימיהם האדימו מהמינרלים המומסים בהם. במהלך הטיול הרבה לשחק שח מול עידן שהיה בארץ, וכך יכלה המשפחה לדעת איפה הוא נמצא. סהר חזר מהטיול עם שיער ארוך אותו תכנן לתרום שוב במהלך לימודיו.

סהר התקבל ללימודי הנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן גוריון, תחום שבו הצטיין ולצורך כך חזר מהטיול. הלימודים היו אמורים להתחיל ב 20 באוקטובר, וסהר ציפה להם. בינתיים הספיק לעבוד תקופה קצרה עם סבא יצחק בדפוס.

בשבת בבוקר, עם תחילת המתקפה על בארי, התעורר עם עידן בביתה של אמו. סהר ועידן נפצעו מרסיסי רימונים שהושלכו לעברם. סהר טיפל בעידן במסירות. לקראת הצהריים המחבלים העלו את הבית באש ושני האחים החליטו לקפוץ מחלון הממד החוצה. סהר התעכב מעט כדי להביא לעידן את המשאף ומאז נותק הקשר איתו. עידן נרצח ליד הבית ולימים הסתבר שסהר נחטף והובל לעזה. סהר ציין את יום הולדתו ה 25 בשבי. אחרי 62 ימים בשבי, בנר שני של חג החנוכה, הגיעה הבשורה המרה על הירצחו בשבי.

סהר טרם הובא לקבורה בקבר ישראל. בן 25 במותו.

יהי זכרו ברוך.

מסמכים מצורפים

סהר ברוך.pdf
חסר רכיב